Les biblioteques d’aula estan constituides per un conjunt de llibres, revistes i altres materials apropiats pes alumnes de qualsevol grau i posats al seu abast. Aquestes són dinàmiques perquè estan en permanent circulació, increment i renovació, evolucionen i es renoven constantment. Les biblioteques estan elaborades per ser utilitzades diàriament.
Normalment a l’escola, ja existeix una biblioteca central, i les dues coexisteixen i es complementen mútuament.
La Biblioteca d'Aula presenta un conjunt de funcions generals, entre les quals trobem:
- Familiarització amb els llibres
- Lectures compartides
- Contar i llegir contes alternadament
- Jugar i llegir, desenvolupament del llenguatge oral
- Lectura en veu alta, grups de lectura
- Taller permanent d’escriptura, jocs de rols i dramatitzacions
- Realització d’altres activitats artístiques
- Prèstecs domiciliaris i participació de familia
- Contacte amb autors
- Periodisme escolar
- Lectura silenciosa sostinguda
Les quatre primeres activitats es recomana desenvolupar-les principalment a nivell preescolar i en el primer i segon grau bàsic.
Al fer la classificació de les tipologies de contes en trobem dos tipus, els de coneixements i els d'imaginació. En la nostra petita biblioteca d'aula grupal, doncs, hem inclòs quatre contes d'imaginació i un llibre de coneixement.
Podeu trobar més informació sobre les Biblioteques d'Aula en aquest document i en l'apartat d'altres recursos d'aquest mateix bloc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada